Tavaramerkeillä tehtävä lisensointikauppa tuotti vuonna 2017 jo yli 250 miljardia euroa ja toi rojalteja omistajilleen yli 13 miljardia euroa. Tässä bisneksessä luovan alan yrityksillä on perinteisesti suuri jalansija ja mahdollisuus, jota hyödynnetään meillä vielä kovin vähän. Tilaisuudessa tekninen suojaaminen jätetään sivurooliin ja pureudutaan itse bisnekseen strategian, kokemuksen ja rahoituksen näkökulmista. Lisäksi keskustellaan uusista työkaluista luovan alan kehittämiseksi ja neuvojien avuksi.
Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille, vaikkakin suunnattu ensisijaisesti yritysneuvojille.
Aika: 12.4.2019 | 9:00-11:00
OHJELMA
9:00 – Tervetuloa!
9:05 – Berggren Oy – Irene Hallikainen: Tavaramerkki, brändi ja IPR osana business-strategiaa
9:40 – Case: Saana ja Olli
10:10 – Team Finland – Tuomo Kauha: BusinessFinlandin palvelut IPR:n hyödyntäjälle
10:20 – Creve 2.0 – Benny Majabacka: Uudet tukipalvelut lisenssibisnekseen – työpaja
11:00 – Luovaa IPR-bisnestä päättyy ja Pizzaa ja pitchaa -tilaisuus alkaa Crazy Townissa