Näin saat brändisi ja viestisi maailmalle
Luovat alat hakevat paikkaansa korona-ajan ahdingon jälkeen ja teknologian nopean kehittymisen keskellä.
Open Creative Housen ja Crazy Townin tapahtumassa pähkäillään alan tulevaisuutta monelta kantilta. Onko tekoäly uhka vai mahdollisuus, kilpailija vai apukäsi? Koti houkuttaa, digi koukuttaa, ja talous kiristää kukkaron nyörejä. Miten luovien alojen viesti pääsee läpi mediassa ja maailmassa, kun ihmisten ajasta ja energiasta kilpaillaan?
Verkostoitumistapahtuman alkupuoliskolla Anttu Koistinen Open Creative Houselta esittelee tekoälyn roolia oman luovuuden lisäpotentiaalin vapauttajana. Tekoäly ei tunne samoja ennakkoluuloja ja rajoitteita kuin me ihmiset, joten se tarjoaa meille uudenlaisia, yllättäviäkin näkökulmia. Hyödynnämme näitä uusia, ainutlaatuisia mahdollisuuksia etsiäksemme täysin uudenlaisia ratkaisuja ja oivalluksia esim. oman liiketoimintasuunnitelmasi, -strategiasi tai konsepti-ideasi hiomiseen huippuunsa!
Tämän jälkeen jatketaan panelikeskustelulla, missä viestinnän ja luovien alojen ammattilaiset pohtivat viestin saamista perille. Miten kilpailla uutisvirran syövereissä, miten uudistaa viestiä aina vaan kiinnostavaksi?
Anttu Koistinen on OCH:n Creative AI Hubin perustaja. Anttu kehittää parhaillaan omaa AI-sovellustaan, jonka tavoitteena on tehdä AI-työkalujen käytöstä entistä inhimillisempää. Hän hyödyntää tekoälyn tukea myös omassa työssään, luoden upeita visuaalisia elementtejä erilaisiin markkinointimateriaaleihin. Esimerkkejä hänen AI-materiaaleistaan löydät täältä: https://bit.ly/fb-anttu-ai
Jenni Ahtiainen on porilaislähtöinen muotisuunnittelija, joka on valloittanut maailmaa ennakkoluulottomien Deafmetal- sekä gTIE-brändiensä kanssa. Jennin bisnes pohjaa laatikon ulkopuolelta ajattelulle ja muiden auttamiselle. Luovuus ja rohkeus ovat olleet myös tärkeässä osassa yrityksen viestintää ja vientityötä.
Jarkko Ambrusin on pitkän linjan toimittaja ja viestintäalan yrittäjä. Hän auttaa asiakkaitaan mm. viestintä- ja markkinointistrategian uudistamisessa, saamaan viestinsä läpi mediassa sekä paskojen palavereiden poistamisessa.
Sanna Grönmark on kokenut tuottaja, jolta löytyy kokemusta niin musiikin, tapahtumien kuin teatterin alalta. Pori Jazzilla hänen työkenttänsä on laaja, ulottuen artistibuukkauksista lipunmyyntiin ja ympäristö- ja vastuullisuustyöhön.
Paneelin moderoi toimittaja-muusikko Laura Airaksinen, joka työskentelee Open Creative Housen viestintäpäällikkönä.
Tapahtuma on kaikille avoin ja ilmainen. Ilmoittauduthan mukaan alla olevalla lomakkeella!
OHJELMA
Kahvia, kylmiä juomia ja snackseja tarjolla
17:00
”Miten omaa luovuutta voi buustata tekoälyllä”, Anttu Koistinen /OCH
17:45 tauko, networking
18:00
”Miten luovan tekijän viesti saadaan perille”, panelikeskustelu
Jenni Ahtiainen, gTIE & AIDesign
Jarkko Ambrusin, Viestintävahvistin
Sanna Grönmark, Pori Jazz
Panelin juontaa Laura Airaksinen, Open Creative House
19:15 virallinen ohjelma päättyy, verkostoitumista
SuomiAreena-viikolla Porin Crazy Townilla on verkostoitumistapahtumia eri teemoista. Tapahtumat ovat kaikille avoimia ja ilmaisia.
Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Challenges in Game Industry – and what has AI got to do with it?